COVID 19 – Advertising in 2020. Intre evenimente anulate, restrictii de calatorie, Coronavirus ne afecteaza activitatea segmentului industriei digitale, inclusiv PPC marketingul si bugetele alocate acestor actiuni direct productive pentru actiuni de vanzare si expunere in piata.
Focusul pe online s-a mutat acum pe actiuni de livrare, cumparare de bunuri esentiale, infrastructura de comunicare si industria jocurilor. Alte businessuri bat in retragere in ceea ce priveste investitiile in creare de continut in medii sociale si in bugete alocate segmentului de paid media.
Kadd.ro, prin acest continut, incearca sa vina in ajutorul acestor branduri prin implementarea unor strategii si solutii inovatoare ca sa ajute brandurile sa isi atinga obiective de business in aceste vremuri fara precedent.
Cum pot afacerile sa-si valorifice fiecare leu in comunicare si sa isi pastreze clientii? Din cercetarile facute si discutii avute cu specialisti in domeniu si din observarea schimbarilor comportamentale ale consumatorilor pe platformele de socializare, am extras cateva tips-uri prin care afacerea ta poate sa continue pe o panta ascendenda chiar si in aceste momente schimbatoare si imprevizibile.
1. Schimba-ti obiectivele
Probabil acum nu este un bun moment sa investesti pentru o crestere a conversiilor pentru produsele si serviciile direct impactate de criza Covid-19. In acest moment este bine sa facem un pas in spate in ierarhia funelului si sa promovam business-ul pe celelalte 2 trepte anterioare conversiei, respectiv sa investim in brand awareness & consideration. Acesti pasi par unii logici in aceste momente, deoarece facand aceste lucruri, vom aduce brandul tau in mintea clientilor, si vei ramane interesant.
Cresterea unei baze de prospecti in platformele sociale o sa ne permita de indata ce pandemia dispare, sa remarketam acesti noi potentiali clienti care si-au exprimat interesul fata de produsele/serviciile tale.
2. Testeaza noi Ad-uri
Ai incercat Facebook Offer Ads? Chiar daca afacerile mici si mijlocii nu considera ca acum este momentul potrivit pentru a testa noi tehnici de ad-uri aparute in platformele sociale, aceste tool-uri se pot dovedi a fi foarte eficiente si iit permit sa salvezi produsele pentru o achizitie ulterioara, chiar daca acum ne ferim sa cheltuim.
Pentru aceasta alternativa de save for later, Facebook ne permite, printr-un sistem propriu, notificari repetate pentru a ne indemna sa concretizam decizia de achizitie.
3. Adapteaza mesajul in contextul actual
Probabil ati vazut ca majoritatea companiilor cu active social in aceasta perioada si-au adaptat mesajele in ton cu momentul. Trebuie sa facem consumatorii constienti ca brandul tau este la bine ancorat in realitatile momentului, indeamna la siguranta si pastrarea sanatatii si sustine lupta impotriva acestui virus care a provocat pandemia. Consumatorii sunt astfel inclinati sa cumpere de la un brand care face eforturi sa-si tina oamenii angajati si isi livreaza produsele si serviciile in conditii de siguranta conform prevederilor legale.
In aceste momente, componenta de responsabilitate sociala este binevenita, de ajutor este intotdeauna nevoie.
Mai jos vedeti cateva exemple de comunicare a brandurilor in vremuri Covid-e.
Aceste mesaje ar trebui sa foloseasca un ton de linistire, de speranta si rezolvare a lucrurilor. Iti sugeram sa integrezi in mesajele creative sugetii discrete care nu fac referire direct la Covid/Coronavirus, dar care indeamna la actiuni care ne va ajuta sa trecem cu bine peste aceasta perioada. Un exemplu poate fi dat pentru un producator/comerciant de sapun. Nu vom spune „Spala-ti mainile de acest virus”, vom spune probabil, Evita mainile murdare, indeparteaza microbii ca sa iti poti imbratisa familia.
4. Fiti constienti unde sunt si ce fac clientii vostri in aceste momente
Daca acestia lucreaza acum de acasa, construieste-ti strategia in jurul unei prezente online puternice. Pune-ti la punct un site web, faciliteaza expunerea ta ca pentru ei, transmite mesaje adresate acestei categorii si eventual ofera facilitati, transport gratuit pentru produsele livrate, discounturi care ii vor indemna sa cumpere, promoveaza acele produse care le sunt necesare in timp ce stau si lucreaza de acasa.
Este de prisos in aceste momente sa promovezi o cravata sau pantofi eleganti, pentru ca ei nu vor fi de interes. Este momentul sa promovezi papuci de casa comozi, halate de casa, etc. (Acesta este un exemplu simplu, dar extrapolati la portofoliul companiei voastre.)
5. Oferiti clientilor vostri ceva nou de facut
Puteti adapta portofoliul de produse indemnand consumatorul sa cumpere ceva care ii va diversifica activitatea acasa. Poate descoperi un nou hobby, de care nu a avut timp pana acum. Acest lucru poate fi un abonament la o revista de gradinarit/gatit/lucru in lemn, etc. In aceste momente oamenii isi umplu timpul cu diverse activitati, unii coc paine, altii construiesc sau isi reamenajeaza locuinta. Pentru fiecare putem oferi produse noi, conexe sau complet straine portofoliului nostru de pana acum.
6. Ramaneti autentici
Nu incercati sa comunicati cu un ton diferit fata de felul in care ati comunicat pana acum. Situatia este una critica, serioasa, context care va nelinisti publicul consumator. Oferiti solutii, aratati responsabilitate si grija pentru semeni.
7. Indemnati in directia cumparaturilor online.
Consumatorii vor cauta alternativa cumparaturilor online in detrimentul celor directe, interzise deocamdata prin ordonante militare. Acest virus nu ne va permite pentru mult timp de acum incolo sa revenim la normalitatea cunoscuta pana acum, lucru ce ne va determina sa cautam solutii virtuale.
Oferiti astfel avantajele unor livrari gratuite, livrari fara contact uman, conditii de igiena maxima si siguranta in ceea ce priveste continutul coletelor, etc.
Business-urile pot sa isi maximizeze acum campaniile de marketing online (campanii PPC), focusandu-se pe aceste avantaje oferite de o retea critica de livrare prin curieri, gratuitatea si garantiile de retur oferite bonus.
8. Nu ganditi pe termen scurt.
Unele afaceri se gandesc la actiuni pe termene prea scurte, iau masuri drastice de concedieri, somaje tehnice si reduceri masive de cheltuieli. Aceste actiuni pot avea efecte negative in ceea ce priveste pastrarea portofoliului activ sau pasiv de clienti si atentia audientei.
Comunicarea in social media este la culmi in aceasta perioada, deoarece lumea are timp liber si este intr-o continua cautare de informatii relevante si in conexiune permanenta cu cei apropiati.
Un brand ce va mentine o comunicare online sanatoasa, cu mesaje reale, de bun simt si care nu vor incerca doar sa profite de momentul acestei crize, vor ramane in mintea consumatorilor lor si se vor reactiva in momentele post criza. Aceste branduri vor inregistra succesul datorat investitiilor minime dar necesare si a deciziilor bune luate in aceste momente in care lumea tace si asculta.
Cateva tips-uri importante pentru brandul tau:
- Concentreaza-te pe crearea unei prezente online
- Pune-ti la punct un website solid care transmite informatiile clare si necesare
- Realizeaza un Audit SEO proces foarte important in stabilirea prioritatilor de optimizare on site si off site
- Optimizeaza SEO continutul site-ului tau pentru o mai buna
- Construieste-ti o prezenta online in retelele sociale – populeaza-ti pagina de Facebook/Instagram/Linkedin cu continut autentic
- Focuseaza-te pe campanii PPC care construiesc brand awareness
- Observa schimbarea comportamentala a publicului tau si targeteaza Lookalike audience. Performantele campaniilor vor creste
- Ia in calcul lansarea unor campanii spre noi auditente, testeaza
- Promoveaza produse care ajuta consumatorul in viata de home-office, bazate pe confort, hobbyuri, etc
- Construieste campanii geo localizate