Studiu de caz – branding Centro
Client: Centro Roastery – coffee shop & prăjitorie de cafea
Provocarea: Crearea unei identități vizuale diferențiatoare care sa aduca o notă de creativitate și noutate pentru piața în care lanțul de cafenele își desfășoară activitatea, anume județul Alba. Un coffee shop este un loc de întâlnire, o oază de relaxare și de desfătare a simțurilor și răsfăț. Misiunea noastră a fost să creăm un logo, să definim paleta de culori care va da tonul amenajărilor si implementarea derivatelor din locații și prezenta din social media & website.

Pasul 1. Obținere de informații – cunoașterea modelului de business
În prima etapă am studiat clientul, am avut întâlniri repetate în care am început să cunoaștem modelul de business, am învătat din comportamentul consumatorului acestei nișe și felul cum acesta comunică și percepe nevoia de interacțiune.
Pasul 2. Definirea unei idei câștigătoare și implementarea soluției
În această etapă am definit un public țintă, am stabilit un ton al vocii brandului, stilul de comunicare cu acest public și am ales mesajele prin care noul brand va fi prezent în mentalul publicului său. Focusul echipei noastre a fost pe consistența poveștii, realizarea unui brand al primei prăjitorii de cafea, profesională din Alba Iulia.

Situată în centrul municipiului Alba, lângă clădiri de birouri, judecătorie și birouri, cafeneaua este într-un vad potrivit îndeplinirii scopurilor sale. Spațiul proaspăt amenajat, cu bun gust și eleganță, Centro Roastery poate deveni ușor un loc de referință pentru pasionații de cafea. Acest mix de cafea proaspăt prăjită, ambianță placută și proximitatea, promit o experiență de 5 stele pentru cei care-i trec pragul.
Koncept Advertising a avut plăcerea să lucreze cu o echipă de oameni pasionați care și-au împlinit un vis numit Centro Roastery. Am definit împreună un brand, un tagline, o personalitate a brandului, un ton al vocii și o identitate vizuală.
Proiectul Centro înseamna branding in Alba Iulia, o apariție binevenită în piață, un brand cu personalitate, un spațiu de de întâlnire al pasionaților de cafea, de business, al prietenilor.
Pasul 3. Naming
Numele „Centro” provine de la locația unde se întâmplă să fie amplasată cafeneaua/prajitorie, și anume în centrul de jos al orașului.

Centro vorbește despre un loc important pentru o comunitate, mijlocul orașului, locul unde odinioară se întâlneau neguțători, oameni de bine care se reuneau pentru parade, petreceri, târguri. Rămâne la fel de important și acum, un nod al intersecțiilor intereselor fiecăruia.

Pasul 4. Logo design
CENTRO este un logo creat din inspirația produsului în jurul căruia există si s-a născut. Boabele de cafea definesc pictograma ce formează elementul distinctiv din construcția grafică. Am reușit să realizăm elemente simetrice, minimaliste, dar care redau evident semnificația lucrurilor in cele mai mici detalii. Simplitatea care îl caracterizează îl fac să fie prietenos, de încredere, pe care te poți baza, valori care definesc acest brand.

Pasul 5. Reguli de bază
Toată personalitatea brandului și elementele care îl definesc sunt adunate intr-un manual care redă în detaliu ceea ce înseamnă Centro Roastery. Acest material evoluează de la an la an, pe măsura evoluției firești a businessului.
Pasul 6. Livrabile
Primele nevoi ale coffee house-ului au constituit un set de ambalaje de diferite dimensiuni pentru livrarea cafelei proaspăt prăjite și un set de pahare to go pentru cei prea grăbiți, în drum spre muncă.


Dacă ne apreciați munca și doriti să dezvoltăm proiecte împreună, suntem la un formular distanță. Așteptăm un semn.
Raul Goadă
managing director
Koncept Advertising