Branding de produs – GUSTICUS

BRANDING DE PRODUS – CLIENT SUPREMIA – BRAND „GUSTICUS”

Povestea companiei

Gusticus este un brand tanar, creat de o companie romaneasca, consacrata in domeniul procesarii condimentelor, Supremia Grup.
Gusticus se adreseaza unui segment de piata ce cuprinde divizii HoReCa in principal, dar si micilor pasionati de bucatarie ce vor sa manance bine alaturi de multi prieteni la masa. Solutiile celor de la GUSTICUS acopera o sfera foarte larga de produse culinare. De la sosuri si pana la mixuri de condimente, acestea redau un gust ideal mancarurilor, fara sa fie nevoie de un expert in stabilirea proportiilor.

Scopul branding-ului de produs

Supremia este cel mai puternic brand de profil din Romania si un jucator international remarcat pe piata europeana.
Am fost invitati sa dam o identitate vizuala brandului Gusticus si o pozitionare premium al produselor din portofoliu.

Dezvoltarea graficii a dus spre rezultatele ce le veti putea viziona mai jos, impreuna cu alegerea unui recipient de ambalare de tip premium. Materialul ambalajului este realizat din polipropilena transparenta, cu un capac easy open-easy close. Acest tip de ambalaj pastreaza foarte bine proprietatile condimentelor si condimixurilor din portofoliul partenerului nostru.

Provocarea proiectului

Adevarata provocare a proiectului a fost diferentierea pe piata a produsului prin eticheta si in principal diferentierea la raft.
Observam cu totii o variatie cromatica si o concurenta la raft in marile supermaketuri pe acest segment.

Diferenta trebuia facuta vizual suficient de puternic pentru a observa produsul la raft intre alte produse ce folosesc o paleta foarte variata de culori.

Solutia de branding-labeling

Am livrat 2 propuneri initiale, cu avantaje si dezavantaje identificate in piata. Am sustinut una dintre ele dupa ce am observat rezultatul studiului la raft.

product branding

design ambalaj

Argumentele sunt urmatoarele:

Argument 1: Vizibilitatea la raft – branding diferentiat

Vizibilitatea la raft a fost unul dintre principalele criterii dupa care a fost realizata propunerea cu fundal alb si pata de culoare in centru (foto farfurie).

Varianta alba se DISTINGE clar intre o sumedenie de ambalaje extrem de colorate, iar un produs NOU este un produs care are nevoie de asta.

Exercitiu: Imaginea de mai sus este o simulare a raftului de mixuri in Kaufland unde am plasat ambalajele albe in stanga si cele verzi cu modificari in dreapta. Care sunt mai usor de reperat?

Argument 2: Descompunerea continutului si a formelor – branding usor de remarcat

Creierul nostru recunoaste intai forma, apoi detaliile din interiorul ei. De aceea un design usor de descompus in forme simple este mai usor de OBSERVAT si de MEMORAT.

Argument 3: Vizibilitatea denumirii

Negru pe alb. Contractul perfect.

Argument 4: Forma etichetei

Exista un compromis intotdeauna intre estetic si functionalitate. Am descris 2 stante cu avantaje si dezavantaje.

Stanța 1 este simpla, nu ridica nici o problema la potrivirea ei manuala.

Spatiu este suficient pentru volumul de informatie ce trebuie trecuta pe eticheta (ingrediente, certificari, retete, cod de bare, tabel cu valoare energetica, producator, adrese, data de expirare, etc…)

Stanța 2 este greu de potrivit. Sunt sanse sa existe o nepotrivire la intersectia farfuriei cu fundalul la unele etichete.

Spatiul ramas in laterale si spate este mult mai mic si informatiile vor trebui, probabil, sa fie inghesuite pentru a incapea. Acest aspect este totusi discutabil pentru ca momentan nu stiu exact care e volumul textului pe laterale si pe spate si poate ca nu vor fi astfel de probleme.

branding koncept

Credit design si implementare: Bogdan Gavrila, art director.

Mai multe detalii despre brandul Gusticus puteti gasi aici, direct la producator.

Pentru viitoare proiecte impreuna, asteptam sa ne contactati.

Cu consideratie,

Raul Goada

managing director

Koncept Advertising