Strategii de marketing. Doriti sa implementați o strategie de marketing pentru pentru afacerea dvs.? Întreprinderile mici si mijlocii au mereu dificultati in a-si stabili prioritatile atunci când vine vorba de marketing.
În primul rând, sa incepi o comunicare coerenta este o adevarata provocare. Indiferent dacă sunteți o companie mare sau mică, veti traversa o serie de etape, de la cele care privesc aria de expertiza a echipei care va intreprinde aceste actiuni pana la cele de natura financiara.
Lipsa bugetului, a timpului sau a forței de muncă sunt câteva exemple ale acestor obstacole. Indiferent dacă o afacere este construită ca B2B sau B2C, provocările sunt prezente chiar din start.
Indiferent de lupta prin care trec, întreprinderile mici și mijlocii sau IMM-urile sunt adevaratul motor al economiei. La urma urmei, acestea constituie un procent urias intre afacerile din Romania.
Noi IMM-uri se infiinteaza zilnic in tara. Pentru ca ele sa reziste, sa creasca si sa se dezvolte au nevoie de o strategie de marketing. Solutia este existenta unei strategii de marketing pentru IMM-uri. Acesta este un termen care se referă la metoda prin care companiile mici și mijloci își comercializează produsele sau isi marketeaza serviciile.
Iată 7 strategii de marketing pentru IMM dovedite care vă vor ajuta să împingeți marca în timp ce economisiți.
Strategii de marketing pentru IMM-uri care vor funcționa pentru compania ta
1. Stabileste obiectivele tale si un buget
Pentru a incepe cu dreptul, trebuie să stabiliti un obiectiv. Strategia principală de marketing a IMM-urilor este de a stabili obiectivul corect și un buget rezonabil.
Ce vrei cu adevărat să se întâmple? Cauti să extinzi acoperirea companiei tale sau doriesti să iti consolidezi pozitia pe piața locală? Doresti ca oamenii să conștientizeze brandul tau? Un plan este necesar.
Toate acestea sunt obiective valide, desigur. Dar, pe măsură ce stabiliti obiectivul sau obiectivele pe care doriti să le atingeti, trebuie să vă gândiți și la bugetul dvs. Bugetul dvs. trebuie să fie sincronizat cu obiectivele dvs. În același timp, trebuie să fie realist și practic.
2. Maximizeaza prezenta locala in Google
De asemenea, puteți profita de ofertele locale ale Google. Google fiind cel mai mare motor de căutare disponibil, cu siguranță poate fi foarte ofertant pentru întreprinderile mici și mijlocii. Deținerea unei prezențe online este un impuls important pentru orice IMM, care este aproape întotdeauna o afacere locală. De fapt, atunci când comparați o afacere care se găsește online cu una care nu este, cea găsită online va crește cu 40% mai repede.
Acest lucru face ca Google My Business să fie indispensabil pentru un IMM. Pentru o afacere locală care se adresează clienților locali, acesta este un instrument puternic. Având un cont Google My Business, vă puteți asigura o prezenta plina de informatii legata de afacerea dvs. Aceasta include adresa, numărul de telefon, site-ul web și orele de funcționare.
Google my Business este, de asemenea, cel mai bun loc pentru a vă combina toate platformele Google, care includ recenziile dvs. Google, profilul Google Maps și multe altele. Având un cont Google Compania mea, afacerea dvs. devine mai credibilă și mai vizibilă pentru consumatori.
3. Alegeți cele mai importante canale de socializare pentru a comunica
O prezenta pe cat mai multe platforme de socializare este ideal pentru expunerea businessului, dar trebuie avute in vedere aspecte legate de timp, buget alocat si expertiza in a gestiona bine toate aceste platforme.
Cu toate acestea, dacă sunteți un IMM și functionati cu un efectiv de personal redus, atunci este posibil să nu puteți ține pasul cu toate canalele de social media. Alegerea doar doua-trei canale de social media pe care să vă concentrați pare a fi cea varianta înțeleaptă.
Odata ce ati facut aceste alegeri, e momentul sa alegeti tool-urile pe care le veti folosi in stabilirea unui calendar de postari sau in cuvintele cheie de care doriti sa va agatati articolele. O agentie de marketing online poate fi solutia momentului.
4. Content Marketing
Marketingul de conținut este util pentru obținerea de rezultate pe termen lung. Deci, dacă aveți o viziune pe termen lung pentru afacerea dvs., atunci aceasta este strategia perfectă de marketing pentru IMM-uri. Trebuie să înțelegeți că este un proces în care trebuie să creați conținut care este:
- Valoros
- Relevant
- Consistent
După ce ați creat un conținut excelent, trebuie să îl distribuiți publicului țintă cu intenția ca acesta să conducă la vânzări. Vă rugăm să rețineți că marketingul de conținut nu se limitează la conținut scris sau postări pe blog. Poate include mai multe tipuri diferite de conținut, cum ar fi videoclipuri, podcast-uri și multe altele.
Cu intentia de a crea continut de calitate, apare nevoia de a contracta un designer grafic specializat. Nu doriti sa transformati un continut de calitate intr-unul de mana a doua doar pentru ca nu producem continut vizual potrivit. Si in acest caz, o solutie potrivita poate fi contractarea serviciilor unei agentii de marketing, dotata cu un departament grafic.
5. Email Marketing
Email Marketing este o altă componenta importanta din categoria strategii de marketing a IMM-urilor care vă ajută să stabiliți o conexiune cu publicul țintă. Sau chiar și dincolo de această conexiune, email-ul de marketing este cel mai bine utilizat pentru a construi loialitate. Oportunitatea perfectă de a face acest lucru este atunci când clienții dvs. își trimit adresele de e-mail.
Faptul că un potential client isi furnizează adresele de e-mail deschide oportunitatea de a le trimite notificări. Rețineți că acestea ar trebui să fie notificări de evenimente și vânzare. În afară de notificări, puteți alege, de asemenea, să trimiteți newslettere.
O afacere care necesită timp și efort pentru a se conecta cu clienții săi are șanse mai bune de a-și construi loialitatea și implicarea.
6. Strategii de marketing – Blog
Initiati un blog de companie unde puteți arăta cât de grozav este produsul sau serviciul dvs. Explicați cum funcționează și arătați că sunteți bine ancorati in realitatile domeniului dvs.
Un blog este un loc minunat pentru a face anunțuri. Puteți spune audienței dvs. dacă compania dvs. a atins un punct de reper sau este pe punctul de a atinge unul. De asemenea, este cel mai bun loc pentru a anunța proiecte viitoare și finalizate, împreună cu viziunea dvs. pentru viitor.
Dacă afisati o nouă postare pe blog cel puțin saptamanal, aceasta va fi o modalitate excelentă de a vă menține publicul informat și conectat la ceea ce faceți in viata profesionala.
7. SEO – Search Engine Optimiser
SEO se traduce prin optimizare a motoarelor de căutare și poate reprezenta un avantaj categoric pentru strategia dvs. de marketing. SEO ajută site-ul dvs. să se plaseze pe Google pentru anumite cuvinte cheie. Cuvintele cheie sunt cuvintele și expresiile pe care oamenii le caută pe Google.
Deși SEO este o strategie pe termen lung, este bine pentru IMM-urile care trebuie să înceapă să se stabilească în cadrul industriei lor. Când cineva caută ceva pe Google care este relevant pentru produsul sau serviciul dvs., doriți ca site-ul dvs. să apară in prima pagina sau chiar pe primul loc!
Strategii de marketing – Concluzii
Companiile mici și mijlocii intampina greutati in comunicare datorate lipsei banilor si a efectivului de oameni dedicati acestui departament uneori inexistent. În mod evident, se confruntă cu mai multe provocări decât companiile care au un surplus de resurse. Dar, cu strategia de marketing potrivită, exista șansa să fiti cel puțin la același nivel cu întreprinderile mai mari.
Nu trebuie decât să faceti alegerea corectă asupra ce strategie de marketing să folositi. Deciziile nu sunt întotdeauna ușoare, dar cu toate o documentare corecta, solutia ar putea fi la indemana alaturi de un partener dedicat. Astfel veti economisi timp si bani pentru ca veti fi pe mana unor profesionisti.